Το Διαδημοτικό Δίκτυο Πολιτισμού των Δήμων Βύρωνα και Δάφνης Υμηττού, ανακοινώνει την αναβολή της προγραμματισμένης για αύριο Τετάρτη 25 Ιουλίου παράσταση «Ίων» στο Θέατρο Βράχων, ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού στα θύματα της καταστροφικής πυρκαγιάς και τις οικογένειες τους.
Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 29 Αυγούστου.
Ο Ίων του Ευριπίδη γράφτηκε γύρω στα 412 π.Χ. Ο μύθος θέλει την Κρέουσα, κόρη του Βασιλιά της Αθήνας Ερεχθέα, να μένει έγκυος χωρίς τη θέλησή της από το θεό Απόλλωνα και να φέρνει στον κόσμο ένα αγόρι, το οποίο γεννά μόνη και αβοήθητη, κρυφά από την οικογένειά της. Με φόβο προς τον πατέρα της και με σεβασμό προς τη βασι- λική της γενιά, αποφασίζει, παρότι πονάει για αυτό, να εγ- καταλείψει το παιδί με τα σπάργανά του μέσα στην ίδια τη σπηλιά που συνευρέθηκε με τον Φοίβο, ελπίζοντας στον θάνατο του βρέφους ή στην εξαφάνισή του.
Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 29 Αυγούστου.
Ο Ίων του Ευριπίδη γράφτηκε γύρω στα 412 π.Χ. Ο μύθος θέλει την Κρέουσα, κόρη του Βασιλιά της Αθήνας Ερεχθέα, να μένει έγκυος χωρίς τη θέλησή της από το θεό Απόλλωνα και να φέρνει στον κόσμο ένα αγόρι, το οποίο γεννά μόνη και αβοήθητη, κρυφά από την οικογένειά της. Με φόβο προς τον πατέρα της και με σεβασμό προς τη βασι- λική της γενιά, αποφασίζει, παρότι πονάει για αυτό, να εγ- καταλείψει το παιδί με τα σπάργανά του μέσα στην ίδια τη σπηλιά που συνευρέθηκε με τον Φοίβο, ελπίζοντας στον θάνατο του βρέφους ή στην εξαφάνισή του.
Με απόφαση του ίδιου του Απόλλωνα, ωστόσο, ο Ερμής μεταφέρει το νεογέννητο στους Δελφούς, στον ομφαλό της γης, για να το αναθρέψει η Πυθία μέσα στο μαντείο και να σωθεί. Ο μικρός μεγαλώνει τρεφόμενος από τις σπονδές και τα πρό- σφορα των πιστών και ως έφηβος ορίζεται φύλακας του Μαντείου. Χρόνια μετά, η μητέρα του η Κρέουσα, θα επι- σκεφτεί το Μαντείο με τον σύζυγό της τον Ξούθο, με σκοπό να πάρει χρησμό, γιατί ο γάμος της παραμένει άκαρπος. Τη στιγμή που το ζεύγος καταφτάνει, από το ιερό βγαίνει ο Ίωνας.Είναι η τραγωδία αυτή κωμική;
Είναι η τραγωδία αυτή μια προπαγάνδα; Μια προσπάθεια του ποιητή να επινοήσει τη θεϊκή προέλευση της Ιωνικής φυλής και άρα των Αθηναίων, με σκοπό να δικαιολογηθεί η διεκδίκηση τους για την κυριαρχία του Αιγαίου; Στον Ίωνα αυτά που φαίνονται δεν είναι αυτά που είναι. Το πραγματικό δεν το βλέπεις, σου αποκαλύπτεται. H ορατότητα του αόρατου, η εμφάνιση των κρυμμένων, των απόκρυφων στοιχείων μέσα από το κείμενο (νυν οράς α χρή σε οράν, μοτίβο κοινό σε Οιδίποδα καιΊωνα) και τελικά η σύνθεση μιας σκηνικής ιστορίας, η οποία φέρνει στο φως αυτά τα οποία υπονοούνται, αποσιωπώνται και αποκρύπτονται, είναι το κεντρικό ζητούμενο αυτής της νέας εκδοχής για δυο πρόσωπα.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση - Σκηνοθεσία - Κίνηση: | Ιόλη Ανδρεάδη |
---|---|
Προσαρμογή για δύο πρόσωπα: | Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης |
Σκηνογραφία - Κοστούμια: | Δήμητρα Λιάκουρα |
Διεύθυνση Παραγωγής: | Λευτέρης Πλασκοβίτης |
Παραγωγή: | K2L Άλφα. Ιδέα E.E www.alfaidea.gr |
Παίζουν: | Κωνσταντίνος Μπιμπής Δήμητρα Χατούπη |
Μουσικός επί σκηνής: | Νίκος Τουλιάτος |