Λίγα λόγια για τους «Πέρσες» του Αισχύλου (472 π.Χ).
Απόσπασμα από το σκηνοθετικό σημείωμα:
Ο Αισχύλος μέσα από τους Πέρσες δείχνει τους Αθηναίους, κι έτσι δημιουργεί ένα ποιητικό φίλτρο κριτικής στάσης για να εκφράσει την πολιτική, κοινωνική και υπαρξιακή του αγωνία σε ότι αφορά την ίδια τη δημοκρατία. Ας πράξουμε αναλόγως. Στους «Πέρσες» αντικατοπτρίζεται η κάθε αλαζονική, αιμοδιψής κι επεκτατική εξουσία. Πόσο κοντά μας είναι το εκτυφλωτικό αφήγημα περί «τέλους της Ιστορίας». Πόση αλαζονική υπεροψία των υποτιθέμενων νικητών, πόση επεκτατική μανία, πόσος κενός αγριανθρωπισμός. Ο χρόνος του τώρα μας βρίσκει σε ένα αντίστοιχο τοπίο Νέμεσης. Όμως, για πόσο ακόμα θα συνεχίζεται η τραγωδία της χειμαζόμενης ανθρωπότητας;
Σάββας Στρούμπος
Η Ομάδα Σημείο Μηδέν συνεχίζει την έρευνά της στα θεμελιώδη κείμενα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας παρουσιάζοντας την παλαιότερη σωζόμενη εξ αυτών, τους «Πέρσες» του Αισχύλου.
Ιστοσελίδα: http://simeiomiden.gr/
Facebook: Ομάδα Σημείο Μηδέν (@omadasimeiomiden)
Instagram: Ομάδα Σημείο Μηδέν (@zeropointtheater)
Συντελεστές
Μετάφραση |
Γιώργος Μπλάνας |
Σκηνοθεσία |
Σάββας Στρούμπος |
Σκηνική εγκατάσταση, κοστούμια |
Κατερίνα Παπαγεωργίου |
Φωτισμοί |
Κώστας Μπεθάνης |
Ηχοτοπίο |
Ζήσης Σέγκλιας |
Δραματολόγος |
Μαρία Σικιτάνο |
Κατασκευή κοστουμιών |
Ελένη Χασιώτη |
Μακιγιάζ |
Βιργινία Τσιχλάκη |
Βοηθός σκηνοθέτη |
Σπύρος Μπέτσης |
Φωτογραφίες παράστασης |
Γιάννης Χατζηαντωνίου
|
Επικοινωνία |
Νώντας Δουζίνας |
Διανομή (με σειρά εμφάνισης): |
Κορυφαία Χορού: Ρόζυ Μονάκη Άτοσσα: Έβελυν Ασουάντ Αγγελιαφόρος: Μπάμπης Αλεφάντης, Άννα Μαρκά Μπονισέλ Δαρείος: Έλλη Ιγγλίζ Ξέρξης: Ντίνος Παπαγεωργίου Χορός: Η ομάδα |